Temat: wdrożenie RODO
Po 2018 roku każdy przedsiębiorca stanął przed ważnym zadaniem, którym było wdrożenie RODO. Obowiązki dotyczyły zarówno małych jak i dużych firm. Działalności, które dopiero co powstały, ale także takich, które już istniały. Firm, które przetwarzają bardzo dużo danych osobowych, ale także i działalności, w których dane osobowe przetwarzane są tylko przy okazji głównej działalności. RODO obowiązuje każdego bez wyjątku.
Na co zwrócić uwagę wdrażając RODO
Z uwagi na powszechny obowiązek stosowania RODO, każdy przedsiębiorca powinien dostosować swoją firmę do obecnych uwarunkowań prawnych. Chodzi o zapewnienie należytej ochrony danych osobowych.
W założeniu RODO powinno być proste, tak aby każdy mógł sam przygotować swoją firmę do obecnych wymagań. Każdy przedsiębiorca najlepiej zna przecież swoją organizacje.
Proces samodzielnego wdrożenia RODO w swojej firmie przedstawiliśmy w tym artykule. Wystarczy poświęcić odrobinę ze swojego cennego czasu.
Warto zatem zbadać w jakich obszarach przetwarzamy dane osobowe, zdiagnozować procesy przetwarzania, zweryfikować komu i na jakiej podstawie te dane są udostępniane.
Każdy przedsiębiorca odpowiedzialny jest za zapewnienie należytej ochrony danych osobowych, na których pracuje. Rozliczyć nas może z tego Prezes Urzędu Ochrony Danych.
Wdrożenie RODO – pomoc profesjonalistów
Fundacja od momentu powstania, czyli od 2014 roku, zajmuje się ochroną danych osobowych w społeczeństwie cyfrowym. Nasi specjaliści uczestniczką w konferencjach branżowych, są adwokatami i radcami prawnymi, którzy specjalizują się w ochronie danych osobowych.
Jeszcze przed uchwaleniem RODO analizowaliśmy te przepisy wypracowując rozwiązania dla przedsiębiorców, których obsługujemy. Obecnie stale poszerzamy swoją wiedzę w zakresie ochrony danych osobowych. Cały tekst rozporządzenia RODO znajduje się na strona Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod tym adresem.
Wdrożenie RODO rozpoczyna wypełnienie przez klienta ankiety audytowej. Przygotowaliśmy ją w oparciu o rozmowy z naszymi klientami. Pozwala ona zdiagnozować obszary, na których przetwarzane są dane osobowe.
Następnie analizujemy udzielone nam informacje i w oparciu o nie przygotowujemy dedykowane dokumenty. Klient otrzymuje pliki w formie elektronicznej edytowalnej, z których może swobodnie korzystać.
Lista dedykowanych dokumentów znajduje się w opisie naszej oferty.
W całym procesie wprowadzenia RODO klient ma kontakt ze specjalistą Fundacji. Pomagamy na każdym etapie – wyjaśniamy wątpliwości, gdyby takie się pojawiły.
Nasza oferta została dostosowana do oczekiwań przedsiębiorców, wypracowana na bazie kontaktów z klientami. Zapraszamy do kontaktu z prawnikami Fundacji: